.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرح آباد و تلاش برای رهایی از مظلومیت مضاعف!
متعاقب ابلاغ ناگهانی مصوبه غیرکارشناسی تقسیمات کشوری مبنی بر تاسیس بخش رودپی به مرکزیت روستای کوچک آکند و اعتراضات گسترده و تصاعدی فرح آبادی ها و اهالی ۲۳ روستای دهستان رودپی شمالی ...
فرح آباد و تلاش برای رهایی از مظلومیت مضاعف!

متعاقب ابلاغ ناگهانی مصوبه غیرکارشناسی تقسیمات کشوری مبنی بر تاسیس بخش رودپی به مرکزیت روستای کوچک آکند و اعتراضات گسترده و تصاعدی فرح آبادی ها و اهالی ۲۳ روستای دهستان رودپی شمالی به مرکزیت فرح آباد، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای منتسب به فرح آباد با محوریت هیئت امنای پیگیری تاسیس شهر فرح آباد و نیز بخش رودپی شمالی، عاجلانه به میدان آمده تا اعتراضات اهالی را مدیریت کرده و اتفاق ناخوشایندی در این منطقه توریستی که همیشه آرام و بی مسئله زندگی کرده، به وقوع نپیوندد!

تماس های مکرر تلفنی و جلسات متعددحضوری با نمایندگان محترم ساری در مجلس شورای اسلامی و مقامات استانی و شهرستانی، انجام مکاتبات مستمر با مقامات و ارتباطات تاثیرگذار و عملیاتی با کارشناسان تقسیمات کشوری در استان و تهران و نیز انتشار اخبار مطالب روشنگرانه در سایت ها و روزنامه های محلی، رئوس فعالیت های اعضای محترم هیئت موسس تاسیس بخش و شهر در این ایام بوده اند.

محور اصلی این جلسات به عناوین ذیل اختصاص داشت :

۱-تبدیل بخش رودپی به دو بخش رودپی شمالی به مرکزیت فرح آباد و رودپی جنوبی به مرکزیت آکند

۲-تغییر مرکزیت بخش رودپی از روستای کوچک آکند به روستای بزرگ و تاریخی و گردشگری فرح آباد

۳-تبدیل فرح آباد و ۵ روستای متصل به آن به شهر فرح آباد زیر نظر فرمانداری ساری

بالاخره با تلاش بی وقفه این هیئت و کمک شایان توجه نمایندگان محترم ساری در مجلس و نیز همراهی جناب آقای مهندس طاهایی استاندار محترم مازندران و معاون محترم سیاسی امنیتی، نامه پیشنهاد تاسیس بخش رودپی شمالی به مرکزیت فرح آباد و نیز تاسیس شهر فرح آباد به معاون محترم اول ریاست جمهوری جناب آقای دکتر رحیمی ارسال شد.

این دو نامه که به شماره های(۶۶۵۹۴/۱/۸۶ مورخه ۲۹/۶/۱۳۸۹ و ۶۶۵۸۹/۱/۸۶ مورخه ۲۹/۶/۸۹) و به امضای استاندار محترم مازندران به معاونت محترم اول ریاست جمهوری ارسال شده به مقامات متعدد کشوری و استانی نیز رونوشت شده تا با همدلی کامل به نتیجه برسد!

متن نامه مربوط به ایجاد بخش رودپی شمالی بدین شرح است :

برادر گرانقدر جناب آقای رحیمی معاون اول محترم رئیس جمهور

موضوع:ایجاد بخش جدید

سلام علیکم

احتراماً به پیوست تصویر تقاضای تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان روستاهای دهستان رودپی شمالی از توابع بخش رودپی شهرستان ساری مبنی بر ایجاد بخش جدید رودپی شمالی به مرکزیت روستای فرح آباد ارسال می گردد.

خواهشمند است با عنایت به مزیت های برتر روستای فرح آباد به دلیل موقعیت اقلیمی، جمعیتی، اقتصادی و استقرار امکانات رفاهی مطلوب و همچنین مرزی بودن آن دستور فرمائید نسبت به ایجاد بخش رودپی شمالی به مرکزیت روستای فرح آباد اقدام لازم بعمل آید.

ضمنا! یک جلد گزارش توجیهی به پیوست تقدیم می گردد.

قبلاً از بذل توجه حضرتعالی کمال امتنان را دارم.

سید علی اکبر طاهایی-استاندار مازندران

متن نامه ایجاد شهر فرح آباد که همزمان با نامه ایجاد بخش رودپی شمالی ارسال شده به شرح ذیل است:

برادر گرانقدر جناب آقای رحیمی معاون اول محترم رئیس جمهور

موضوع:ایجاد شهر جدید

سلام علیکم

احتراماً باستحضار می رساند روستای مرزی و ساحلی فرح آباد در شهرستان ساری بنا به اسناد تاریخی یکی از شهرهای پررونق در عصر صفویه بوده و هم اکنون نیز در شمار بناهای ثبت شده تاریخی کشور قرار دارد.

این روستا در پی اجرای طرح هادی از حیث مبلمان و سیمای طبیعی متحول شده و به جهت موقعیت اقلیمی و قابلیت های منحصربفرد گردشگری سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران در کنار جمعیت ۳۰ هزار نفری مستقر در بافت طبیعی آن است که به همین دلیل کنترل و نظارت مجموعه فعالیت های مرتبط از حوزه کنترل دهیاری فرح آباد خارج گردید و این امر نیز مشکلات فراوانی را برای ساکنان و گردشگران ساحلی بوجود آورده است.

لذا با عنایت به موارد مطروحه مستدعیست دستور فرمائید با تجمیع روستاهای حمیدآباد، طاهرآباد، شریف آباد، ولی آباد و فرح آباد در بخش مرکزی ساری که جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر را در خود جای می دهد، نسبت به ایجاد شهر جدید با عنوان فرح آباد اقدام لازم بعمل مبذول فرمایند.

قبلاً از بذل توجه حضرتعالی کمال امتنان را دارم.

سیدعلی اکبر طاهایی-استاندار مازندران

اگر چه این مکاتبات دارای اشکالات حقوقی هستند، اما در مجموع به عنوان یک حرکت رو به جلو قابل ستایش اند و باید ببینیم که مسئولین محترم در عمل برای تحقق تقاضای جدی فرح آبادی ها و اهالی روستاهای اطراف فرح آباد چقدر جدی اند و چقدر برای آن وقت و انرژی می گذارند!؟

تذکر اینکه در اولین تخطی از توافقات، علیرغم اینکه مقرر شده بود تا اعلام نتیجه از اجرای ابلاغیه مصوبه بخشداری رودپی به مرکزیت آکند جلوگیری شود، متاسفانه شاهد ارسال نامه استانداری به همه ادارات کل البته با تاریخ دو روز قبل از توافق، جهت استقرار نمایندگی های اداری شان در روستای مذکور بوده ایم که این امر موجب شعله ورکردن اعتراض اهالی شده است و لازم است که فعلاً از اینگونه اقدامات جلوگیری شود.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 شهريور 1389
به نظر من اين اقدام مسئولان در كنار گذاشتن فرح آباد و اولويت دادن به آكند يكي از خيانت هاي مسلم محسوب مي شود و استاندار بايد با مسببان آن برخورد جدي داشته باشد.
نا شناس 31 شهريور 1389
فرح آباد كجا و آكند كجا. اين چه وضع مديريت در اين شهرستان است. انگار دارند از فرح آباد انتقام مي گيرند.
م_د 20 مهر 1389
واقعا که منطق رخت بر بسته عزیزان فرح آباد که انتهای مسیر است کجا صلاحیت بخشداری را دارد
فرح ابادي 21 مرداد 1391
ما هر چه زود تر بايد از ساري جدا بشيم چون اي مردم خوب فرح اباد تا فرح اباد شهرستان نشود اين مردم از محروميت در نميايند مثل جويبار از قائمشهر محود اباد از نور

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.